Geurmarketing / Nieuws over geurmarketing en slimmegeurmarketing.nl


Geurmarketing in het nieuws

Geurmarketing is in opmars. Steeds meer bedrijven passen geurmarketing al toe binnen hun bedrijf. Geurmarketing is al jaren populair binnen de fitness & wellness sector en de retail, maar vindt ook steeds meer zijn weg in andere sectoren zoals de zorg. 


Hieronder een overzicht van nieuws en artikelen omtrent geurmarketing:


Geurmarketing nieuwsberichten


Terug naar overzicht

20-01-2015

Ervaringen geurmarketing in sportschool

Onze geuren en systemen worden al ingezet bij diverse sportscholen wereldwijd en binnen Nederland, waaronder Fitness First, V Club en Technogym. Eind 2013 zijn wij een samenwerking aangegaan met Warren’s Sportinstituut in Hellevoetsluis voor geurmarketing binnen zijn sportschool. Hieronder zijn ervaringen met onze geurverspreiders. Warren’s Sportinstituut gebruikt in zijn sportschool een combinatie van olie geursystemen en de Spirit Pro geurverspreider.

Waarom heb je gekozen om geur te gaan gebruiken binnen de sportschool?
Ik vind dat geur zorgt voor een nog completere beleving, geurbeleving stelt mij in staat om bepaalde accenten te leggen binnen de sportschool.
In de inrichting van onze sportschool hebben wij dus eigenlijk nog een element toegevoegd namelijk geur.
Klanten van ons kunnen in een nog prettigere ambiance sporten en vertoeven.

Hoe ging het traject in z’n werk?
In overleg met Habitat Solutions hebben we eerst gekeken naar de verschillende technieken waarmee we onze verschillende ruimtes kunnen gaan begeuren.
Toen we de technieken hebben gekozen, hebben we een overleg gehad met betrekking tot de verschillende geuren en de belevingen die je kan creëren met een geur.
Vervolgens hebben we proefopstellingen geplaatst om te ervaren waar het geursysteem optimaal werkt en de geuren het best tot z’n recht komen.
Vervolgens zijn de geursystemen definitief geplaatst.
Bij Warren’s sportinstituut hebben we nu twee ‘natte’ geursystemen, deze gaan via het centrale ventilatiesysteem en in de entree hebben we een ‘droog’ systeem staan.

Hoe wordt geur toegepast binnen Warren’s Sportinstituut?
Wij hebben ervoor gekozen om bij de entree van onze sportschool een unieke aantrekkelijke geur te verspreiden waardoor klanten zich welkom voelen.
In de kleedkamers en fitnesszaal hebben we een andere geur, namelijk de mint-motion geur, deze geur kenmerkt zich door het frisse en schone karakter.
In de sauna hebben we gekozen voor een derde geur, deze geur is pepermuntachtig. Dit sluit perfect aan bij de beleving van een sauna en zorgt ervoor dat onze klanten meer in staat gesteld worden om te ontspannen.

Hoe is je eigen ervaring met geurbeleving en hoe is de ervaring van klanten?
Ik vind dat geur echt iets toevoegt aan de beleving van een sportschool, wij zijn er al iets langer mee bezig en je ziet ook dat de technieken zich enorm hebben verbeterd in de afgelopen jaren.
Het is belangrijk dat je de geur afstemt bij de behoefte die je als sportschool hebt.

Klanten vinden het natuurlijk van enorm belang dat ze sporten in een frisse en schone omgeving en dit kan je door middel van geur accentueren. Wij krijgen het ook terug van klanten dat ze het lekker vinden ruiken en prettig vinden sporten in onze ambiance.



Terug naar overzicht