Geurmarketing / geurmarketing hotels


Geurmarketing hotels

geurmarketing geurverspreiding hotels

Geurmarketing in hotels is een krachtige marketing tool die al veel toegepast wordt. Grote ketens als Holiday Inn, Sofitel en Novotel zetten geurmarketing in voor de ultieme herkenbaarheid van hun hotels. Maar ook kleine hotels zetten geurmarketing in om direct bij binnenkomst een aangename sfeer te creëren voor hun gasten. 

Geurmarketing binnen het hotelwezen zorgt voor merkherkenning, langer verblijf, klanttevredenheid en klantloyaliteit.  

Geurmarketing voor de ultieme beleving voor uw gasten

Als doorgewinterde hotelier laat u niets aan het toeval over. De indeling van de lobby, de inrichting, de muziek, alles met het doel een sfeer te creëren die aansluit bij uw merk. Creëer met geurmarketing die unieke ambiance die bij uw hotel of resort past. Van elegant, energiek, prettig, romantisch tot ontspannend. Met het verspreiden van de juiste geur creëert u een diepgaande connectie met uw gasten die zowel individueel als uniek is. Eén die tot ver na het verblijf in het geheugen gegrift staat.

Geurmarketing kan zowel de beleving binnen uw hotel als uw merk versterken. Uw gast zal zich snel prettig en ontspannen voelen. Door de verspreiding van een aangename geur kijken mensen terug op een prettige ervaring en zullen ze hierdoor eerder geneigd zijn terug te keren. Aangename geur slaan mensen op in hun geheugen. Uit onderzoek blijkt dat geuren onbewust samen met de fysieke omgeving als een herinnering worden opgeslagen. Zodoende bouwt iedereen gedurende zijn leven een persoonlijke geurendatabase op. Een negatieve herinnering in uw database, heeft als gevolg dat u niet (snel) terug wilt naar die locatie/omgeving. Maar omgekeerd werkt dit ook zo. 

Waar het lekker ruikt, voelen mensen zich op hun gemak, beoordelen ze de omgeving positief en willen ze er dankzij de positieve herinnering weer terugkomen. Een positieve ervaring dankzij geurmarketing kan het klantenbehoud en daarmee de omzet doen laten toenemen. Onderzoeksgegevens laten zien dat geurmarketing klantloyaliteit bevordert.

Ontbijt en lunch stimuleren met geurmarketing

Het subtiel stimuleren van het ontbijt, lunch of brunch met onze professionele aroma's behoort ook tot de mogelijkheden. Denk aan de geur van versgemalen koffie of eetlust opwekkende geuren van chocolade of frangipani.

Geurmarketing om concentratie te verhogen in vergaderruimten

Verhuurt u ook vergaderzalen en congreszalen dan kunt u hier een extra service aanbieden in de vorm van geurmarketing. Het verspreiden van een frisse geur als citroen of pepermunt tijdens vergaderingen en brainstorm sessies houdt mensen bij de les en zorgt voor actieve discussies. 

Geurmarketing in uw spa of wellness ruimte

Met geurmarketing kunt u een ontspannen, weldadige en luxe sfeer creëren. Heeft u in uw hotel een spa of wellness ruimte, gebruik dan een heerlijke ontspannende geur voor een onvergetelijke ervaring voor uw gasten. 

Hygiëne en netheid dankzij geurmarketing

Het verspreiden van een schone, frisse geur zorgt niet alleen voor een aangename geur, maar zorgt er ook voor dat klanten en gasten de ruimtes ook als schoner ervaren. Per slot van rekening is hygiëne op review sites als tripadvisor en zoover ook een belangrijke variabele. Dan kunt u maar beter een goede indruk maken!

 

offerte geurmarketing